96% Polaków jada pizzę, a 73% z nich je ją przynajmniej raz w miesiącu – wynika z badania Pollster. Dostawa do domu jest popularniejsza niż jedzenie pizzy w restauracji.
96% osób przyznaje, że zdarza im się jadać pizzę, a jedynie 4% osób nie je pizzy w ogóle. Zdecydowanie rzadziej pizzę jedzą osoby po 55 roku życia.
Wśród osób jedzących pizzę, 30% je ją raz w miesiącu, 33% – dwa, trzy razy w miesiącu, 8% – raz w tygodniu, a 2% – częściej niż raz w tygodniu i zdecydowanie częściej są to mężczyźni. 27% je pizzę rzadziej niż raz w miesiącu.
Najczęściej zamawiana pizza to ta z dowozem do domu (40%). Pizzę w lokalu jada 26% badanych i zdecydowanie rzadziej robią to osoby w wieku 35-44 lat, które częściej niż inni wolą pizzę przyrządzić samodzielnie w domu. Pizzę samodzielnie piecze 20% badanych. Osoby kupujące pizzę mrożoną lub spód do pizzy (10%) to zdecydowanie częściej osoby w wieku 55+.
Trzema najbardziej rozpoznawalnymi pizzeriami wśród badanych są Pizza Hut, Da Grasso i Telepizza.
63% Polaków preferuje pizzę na cienkim cieście, podczas gdy 30% osób woli grube ciasto. Zwolenników ciasta calzone jest 2%, a 6% osób nie potrafi określić swoich preferencji.
Najbardziej lubiane pizze to pepperoni (20%), margerita (16%), cappriciosa i hawajska (15%) oraz serowa (12%).
Podstawowy składnik, którego według badanych nie może zabraknąć w pizzy, to ser (77%), który plasuje się na pierwszym miejscu zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn. Na drugim miejscu kobiety wybierają sos pomidorowy, a mężczyźni pieczarki. Na trzecim miejscu jest odwrotnie – u kobiet pojawiają się pieczarki, a u mężczyzn sos pomidorowy. Sos pomidorowy jako jeden ze składników, którego nie może zabraknąć w pizzy, wybrało 48% osób, natomiast pieczarki – 46%. Czwartym składnikiem zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn, jest szynka (28%). Kolejne to: salami (14%), kurczak (13%), cebula (13%), pomidory (12%), papryka (9%), oliwki (7%), kukurydza (5%) i ananas (4%). Kobiety zdecydowanie częściej niż mężczyźni wybierały kurczaka (odpowiednio 18% i 9%), mężczyźni natomiast zdecydowanie częściej niż kobiety wybierali cebulę (odpowiednio 17% i 9%).
Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Pollster wśród użytkowników panelu on-line Reaktor Opinii w dniach 5-16 stycznia 2017 r. Analizą objęto grupę 1007 internautów w wieku 15-75 lat. Próba została dobrana w sposób losowo-kwotowy.
Źródło: wirtualnemedia.pl