Robot obsłuży klientów Pizza Hut1 min read

Humanoidalny robot obsługujący klientów restauracji – to nowy pomysł Pizza Hut, firmy MasterCard i SoftBanku testowany obecnie na rynku azjatyckim. Robot Pepper nie tylko przyjmie zamówienie i płatność, ale także udzieli dodatkowych informacji. Na przykład o tym, ile posiłek zawiera kalorii.

Robot Pepper to jeden z flagowych wynalazków japońskiej korporacji SoftBank. Automat znalazł już pracę w ponad 500 firmach działających na tamtym rynku, włączając w to nawet Mizuho Bank, gdzie pełni rolę asystenta klienta. Teraz firma przygotowuje go do roli kelnera w sieci restauracji Pizza Hut.

Pepper przyjmie od gościa zamówienie, poinformuje go o promocjach, a nawet obliczy ile kalorii ma interesujący go posiłek. Informacje o posiłku będą prezentowane na trzymanym przez robota tablecie.

Za obsługę płatności odpowiada firma MasterCard. Klient restauracji w trakcie rozmowy z robotem będzie musiał sparować swojego smartfona z robotem, a po złożeniu zamówienia Pepper obciąży konto MasterCard MasterPass odpowiednią kwotą. Płatność zostanie zatwierdzona przez klienta za pomocą komendy głosowej.

Źródło: bankier.pl